VHS

Normaali

Aina kun näen jonkin vanhemman leffan myytävänä dvd:nä, tulee mieleen: ”Mutku mulla on jo tuo videona kotona…” Tänään rupesin miettii, missähän kunnossa nää mun rakkaat kotileffat oikeasti on, kun niitä on kuitenkin jo kerätty vuodesta 1994 lähtien. Ja vain kaksi vanhinta olen viskannut tähän mennessä. Kannattaakohan oikeasti ollenkaan turvautua ajatukseen että jokin leffa on jo

Huomasin, ettei jotain kymmenen+ vuotta vanhoja kannata tarkastaa ollenkaan, koska ne on kaikki kunnossa. (Olisitko uskonut?!) Otin sitten suoraan vahimmasta päästä ja sainkin kolmisenkymmentä kasettia kohti Ämmässuota.

Nyt mulla onkin enää noin kaksi ja puoli sataa VHS-kasettia. Eli kolme isoa laatikollista plus hyllyssä uusimmat sata tai jotain. Huoh.

Yks kamu on tyynesti ottanut dvd-levyistäkin kannet ja säilönyt levyt kansioihin. Tuli hyllytilaa ainakin pari metriä. En pysty samaan. Mun mielestä dvd-levyissä vaan pitää olla kannet, koska se on kivaa.

Voi ei, just muistin että mullahan on vanhat ostokasetit tuolla dvd-levyjen takana. NE vasta vanhoja on, voi perkele. Eiku takas hommiin.

8 responses »

  1. Makin luulin etta mulla on asiat kunnossa; suurin osa kaseteista roskissa ja vain tarkeimmat tallessa. Sen jalkeen huomasin ettei kumpikaan videonauhureista toimi enaa…

  2. Mulla on kaksi, mutta toisen kuntoa en ole tarkistanut. Saanut sen kamulta viitisen vuotta sitten. Kunto on jäänyt tarkistamatta kun omakin toimii vielä…

  3. Mulla taisivat VHS-kasetit mennä kasettien taivaaseen viime muutossa kolme vuotta sitten. Videonauhuri oli jo muuataman vuoden ollut rikki eikä aikomustakaan ostaa uutta. En myöskään viitsinyt ryhtyä näkemään sitä vaivaa, että olisin hankkinut laitetta ja ohjelmistoa muuttaakseni ne nykyiaikaisempaan formaattin. Eipähän tarvnnut sitäkään kasaa yli meren mukana raahata.

    Ei siellä oikeastaan mitään niin arvokasta olisikaan ollut, etteikö sitä oikein kovan halun tullen saisi helpsti hankittua nykyformaatissakin. Ainoa, mikä vähän harmittaa, on nauhoite, jossa nyt jo viimeisillään oleva äitini esiintyi yhdessä tv-ohjelmassa.

  4. Mitä! Hyvää tavaraa roskiin! Joku käsityöihminen (en minä kuitenkaan) voisi innostua virkkaamaan nauhoistanne vaikka kuinka hienoja ropposia ja mitä näitä onkaan. Ottakaa äkkiä yhteyttä kierrätyshenkisiin käsityöbloggaajiin, niin luonto (ja käsityöihmiset) kiittää.

  5. Olen laittanut nauhoista (myös c-kaseteista) Kierrätysblogiin aikoja sitten, ja sieltä viesti on mennyt Facebookiin. Ketään ei kiinnosta.

  6. Sepä harmillista, ettei tärpännyt kummassakaan. Kuitenkin jotkut käsityöbloggaajat ovat olleet innoissaan, kun heille on tarjottu ilmaista materiaalia.

Sisään vaan, on siitä isompikin tullut!

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s