Oisko kellä heittää sata tonttua?

Normaali

Vajaakin riittäisi. No viiskyt? Kävin nimittäin pitkällä (tää suhteutetaan ikään ja kuntoon, sun pitkä ei oo mun pitkä) kävelyllä aurinkopäivän kunniaksi, ja hokasin yhden asunnon, jonka ostaminen alkoi kiinnostaa.

Tai siis ihan tavaton ajatushan se on, mutta kun…

Kävelin sellaisen talon ohi, jossa olen jo asunut. Tykkäsin asua siinä – oma elämä oli onnellista, mutta itse talokin oli kiva ja rauhallinen. Nyt talon edessä oli kiinteistövälittäjä juttelemassa jonkun mummon kanssa, ja mä huutelin sitten silkkaa uteliaisuuttani välittäjälle, minkä kokoista millä hinnalla mistä kerroksesta olisi tarjolla. Sillä oli vain liian isoa mulle. Lähdin köpöttelemään edelleen.

Kun taas se mummeli oli jäänyt odottelemaan, mihin suuntaan mä kurvaan siitä, ja se nappasi mut kiinni. Hän on lähiaikoina myymässä – mieluiten ilman välittäjää – myös siitä talosta viittä neliötä isompaa kuin mitä mulla on nyt, kaksi huonetta ja keittokomero. Seinät vois maalata, lattia on parkettia. Hitsi kun rupes mieli tekemään. Käveltiin siinä Portsun rinnettä alas ja mehustelin ajatusta. Mummo pyytäisi vain hiukan enemmän kuin saisin tästä nykyisestäni myynnissä! Sääli. Ei tarvi kyllä niitäkään kauppoja tehdä, taloon on tulossa parin vuoden päästä putkirema, enkä saanut pankistani lainaa nykyisenkään asuntoni maksuun. Miksi ne nytkään mulle mitään antaisi?

Eka kerta 11 vuoteen kun edes hetken mietin asunnon ostamista.

Mut se johtui vain siitä talosta. Hyvät muistot.

Mulla on mummelin puhelinnumero, jos ketään nyt yhtään jäi kiinnostamaan.

10 responses »

  1. Onkohan toi tää talo? Ovi on käyny tiuhaan kun putkirenppa pelottaa vanhempaa asuijaimistoa. Tilalle on tullu hirveästi hipstereitä ja niitte vitunjopoja on joka paikassa.

  2. Valitettavasti en muista enää numeroo varmasti, oisko ollut Portsu 6. Siinä Neljännen linjan ja P:n risteyksessä, Subwayn talosta katottuna niinku mäkeen Linnunlaulua kohti, ei Kallion kirjastoa kohti. Ihan hiton siisti sijainti.

  3. Eipä sitten ollut sama talo. Tää on kirjaston takana mäen päällä. Hirveästi taloja joko julkisivu- tai muussa remontissa täällä päin. Mulla on vaihtunut naapurit vuoden aikana 4 kämpästä.

  4. Se on se aikataulu. On rakennettu paljon jotain 50-60 vuotta sitten, ja se on se minkä putket kestää. Sit remppa. Ellei jotain ole posahtanut jo aikaisemmin.

  5. EI putkirematalosta! Tai jos mulla olisi niin paljon rahaa, että voisin pitää tään nykyisen asunnon ja ostaa toisen ja jättää sen asumatta putkireman yli, niin joo. Mutta en ole rikas (tää tuli varmaan monelle yllärinä, hehe) enkä lottoa. Nykyinen asunto pitäisi myydä että saisin sen toisen. Noup. Ei käy.

  6. riippuu paljon nykyistä on maksettu. mä etsin toista ja aattelin pitää nykyisen ja jättää vuokralle. nykyinen toimisi lisävakuutena uudelle lainalle. mutta tosiaan tulossa oleva putkiremppa voi olla hankala.

  7. Sit täs on vielä se, että mä kuolen vanhuuteen ennen kuin pienempikin lisälaina on maksettu, isoa en voi ajatellakaan. Nuoremmilla eri juttu!

  8. mitä se haittaa, jos velkaisena kuolee. kuka sitten periikin likvidoi omaisuuden ja maksaa loppulainan pois.

Sisään vaan, on siitä isompikin tullut!

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s