Vaateteollisuudesta tänään Kauppalehdessä

Normaali

”Kansainvälisen Clean Clothes -kampanjaverkoston tänään maanantaina julkistama lista paljastaa, että useimmat brändit eivät tee mitään taatakseen ompelijoille elämiseen riittävän palkan.”

ja

”Vaateyritykset on rankattu viiteen ryhmään:

1) Askeleita oikeaan suuntaan ottaneita yrityksiä olivat: Inditex, Marks & Spencer, Switcher ja Tchibo.

2) Yrityksiä, joilla on oikeansuuntaisia toimia, mutta joiden teot eivät vakuuta, olivat: Adidas Group, H&M, Primark, Puma ja New Look.

3) Yritykset, joilla on lähtökohtaisesti maininta elämiseen riittävästä palkasta, mutta ei toteutusta, olivat: Asics, Bestseller, C&A, Gap, G-Star, Lidl, New Balance, Nike, Next, Takko Fashion ja Tesco.

4) Kyselyyn vastanneita yrityksiä, jotka esittivät lähes mitättömiä toimenpiteitä, olivat: Aldi, Carrefour, Charles Vögele, Decathlon, Esprit, Gucci, IC Companys, Mango, Orsay, Pimkie, Pentland, Promod, VF Corporation, Versace ja WE Fashion.

5) Vastaamatta jättivät Armani, Asda, Benetton Group, Celio, Desigual, Diesel, Hugo Boss, Kik, Levi Strauss & Co, LPP S.A., Mexx, Replay, S. Olivaer, Tod’s ja Louis Vuitton.”

Koko juttu Kauppalehdessä.

Mainokset

4 responses »

  1. Joo, ja eilen luin jostain uutiskirjeestä, että ne on oikein palkittu eettisestä toiminnasta … mut tähän kuului myös liikkeiden johtaminen jne. Ja palkittu oikein isosti vissiin jo neljäntenä vuonna peräkkäin. Kyllä määki sitä uutista luin vähän silleen että jopa aprillipäivä tuli ajoissa tänä vuonna. Mikähän lehti se oli, Talouselämä tai MarMai, ei ollu kuitenkaan Kauppalehti. (Töiden takia tilaan noita uutiskirjeitä)

    EDIT 27.3. Nooralta http://www.kemikaalicocktail.fi/2014/03/vuoden-viherpesija-hennes-ja-mauritz/

  2. Tätähän viisijakoahan voi käyttää kaikessa bisneksessä, että yritys jonka
    1) toiminta on linjassa markkinointipuheiden kanssa
    2) markkinointi ylilupaa mutta yritys ei pysty toimittamaan kaikkea, mitä on luvannut
    3) markkinointi valehtelee
    4) markkinointi kaunistelee
    5) toimintaa on peiteltävä.

  3. Jotakuinkin näin. Eikä noista vaatemerkeistäkään kukaan siis selviä puhtain paperein, toiset on vaan vielä suttuisempia kuin toiset.

Sisään vaan, on siitä isompikin tullut!

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s