Käännöskone

Normaali

Joku valitti, että pesukone kääntää lakanat aina nurinpäin. Pidin lausumaa liioitteluna, mutta aloin kyttäillä asiaa. Ja KYLLÄ, näin tapahtuu! Aina! Miten se on ylipäätään mahdollista? Tekstiili pyörii siellä tosi ahtaassa tilassa, ja hups kohta se onkin nurinpäin. En tajua.

Yksi vastaus »

  1. Olisit itekin nurinpäin jos pyörisit ahtaassa tilassa. Kuin Azerbaidzanin viisu-ukko.

    (Eiku: Mä käännän nurinpäin. Ei käännä päinvastoin. Kai.)

  2. Kääntääkö myös nurinpäin koneeseen menneen oikeinpäin? En ole omassani kiinnittänyt tähän nurinkurisuuteen huomiota, mutta siihen kyllä, että kaikki muut menevät sinne pussilakanan sisään. Ja shortseista ja bermudoista kääntyy aina toinen lahje nurinpäin, toinen ei. Koneeni päämääränä on ilmeisesti ripustamisessa maksettavan vaivan maksimointi.

  3. Onpa ihana lukea täältä, ettei meidän kone suinkaan ole poikkeusyksilö, vaikka olen sellaista epäillyt. Muuten se on hirveen ihana ja tehokas, mutta kaikki, ihan kaikki, on aina nurinpäin ja toinen toistensa sisässä. Joskus se myös vitsihupsukujeilee (haha, prkl) kätkemällä vaatteita, esim. kerran löysin lempivillatakkini lakanaperuspesun joukosta. Se oli jotenkin kätkeytynyt (kätketty!) edellisen pesun aikana ja ystävällisesti palautettu vähän kutistuneena (25 x 35 cm).

  4. Mun kone ei enää huijaa mua kätkemällä sukkia tai alkkareita. Olen jo monta vuotta osannut koluta rummun niin läpi että ei muuten jää yksikään sukka. Mutta ne hinputin lakanat… kerran yks pussitti mun alushousut sisälleen niin että löysin ne viikkojen päästä kun lakana meni seuraavan kerran käyttöön. Oli kuivat kumminkin…

Sisään vaan, on siitä isompikin tullut!